آخرین اخبار
کد مطلب: 80331
نمي‌گذاريم دوباره اتفاقات گذشته بيفتد
تاریخ انتشار : 1393/05/27 09:42:05
نمایش : 2181
مسعود نيلي با بيان اين‌که عاملي که باعث مي‌شود ما از رکود خارج شويم، نبايد موقتي باشد، افزود: اگر آن عاملي که تکان اول خروج از رکود را مي‌دهد، در کنار آن عوامل ديگر بتوانند به کمک بيايند، رشد اقتصادي استمرار پيدا مي‌کند.
به گزارش سلام لردگان : مشاور اقتصادي رييس‌جمهور با بيان اين‌که شايد بتوانيم در سال ۹۵ تورم تک‌رقمي داشته باشيم، اظهار داشت: اگر بتوانيم به اين‌جا برسيم، آن زمان نرخ سود بانکي نيز يک رقمي مي‌شود.

مسعود نيلي، در پاسخ به اين پرسش که براي پايدار ماندن روند رشد اقتصادي بعد از اجراي بسته سياستي دولت براي خروج غيرتورمي از رکود، چه برنامه‌اي بايد داشت؟ اظهار داشت: پايداري بهبود وضعيت، يعني اين‌که دوباره اتفاقات گذشته نيفتد.

وي با بيان اين‌که عاملي که باعث مي‌شود ما از رکود خارج شويم، نبايد موقتي باشد، افزود: اگر آن عاملي که تکان اول خروج از رکود را مي‌دهد، در کنار آن عوامل ديگر بتوانند به کمک بيايند، رشد اقتصادي استمرار پيدا مي‌کند.

مشاور اقتصادي رييس‌جمهور تصريح کرد: به همين خاطر در گزارشي که تهيه شده، سراغ يک‌سري سازوکارهايي رفتيم که نسبتا بنيادي است.

نيلي با بيان اين‌که يکي از عوامي که در استمرار رشد مثبت اقتصادي خيلي تعيين‌کننده است، تداوم روند تورم پايين است، عنوان کرد: در واقع حالا که يک شرايطي در کشور ايجاد شده که نرخ تورم با يک شتاب تندي کاهش يابد و حالا که براي اولين بار رييس‌جمهور اعتقادي به استفاده از منابع بانک مرکزي ندارد و آن را به‌عنوان خط قرمز خود ترسيم کرده، در کشور يک فرصت استثنايي ايجاد شده که ما تورم را پايين آوريم.

وي متذکر شد: اگر ما راجع به نرخ تورم ۱۵ درصد صحبت مي‌کنيم، به اين معناست که در سال ۹۴ بايد کاري کنيم نرخ تورم خيلي خوب پايين آيد.
مشاور اقتصادي رييس‌جمهور با بيان اين‌که شايد بتوانيم در سال ۹۵ تورم تک‌رقمي داشته باشيم، اظهار داشت: اگر بتوانيم به اين‌جا برسيم، آن زمان نرخ سود بانکي نيز يک رقمي مي‌شود.

نيلي خاطرنشان کرد: آن زمان شما مي‌بينيد خيلي از دعوا و اختلاف‌نظرهايي که در رابطه با خيلي از مسايل وجود دارد، کلا کنار گذاشته مي‌شود و اين موضوع باعث مي‌شود که اقتصاد با شتاب بيشتري از رکود خارج شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس